Fish on Fire Logo

Vis(ie) op Urk

Planningstool en chauffeurs app zijn nog maar het begin voor Visgroothandel Visco 

Planningstool en chauffeurs app zijn nog maar het begin voor Visgroothandel Visco 

Hoe digitalisering van processen van Visgroothandel Visco-Urk leidt tot inzicht, flexibiliteit, grip en uiteindelijk een hoge klanttevredenheid

Hoe digitalisering van processen van Visgroothandel Visco-Urk leidt tot inzicht, flexibiliteit, grip en uiteindelijk een hoge klanttevredenheid

Visgroothandel Visco-Urk is een horeca leverancier met jarenlange ervaring op het gebied van sushi. Van verse tot diepgevroren vissen, van toppings tot zeewier, van groente tot wijn. 

Fish on Fire ontwikkelde in samenwerking met Visco een planningstool die gekoppeld is aan een app voor de chauffeurs. Zo creëren we real time flexibiliteit in de planningswerkzaamheden, en grip op de leveringen.

Visgroothandel Visco-Urk is een horeca leverancier met jarenlange ervaring op het gebied van sushi. Van verse tot diepgevroren vissen, van toppings tot zeewier, van groente tot wijn. 

Fish on Fire ontwikkelde in samenwerking met Visco een planningstool die gekoppeld is aan een app voor de chauffeurs. Zo creëren we real time flexibiliteit in de planningswerkzaamheden, en grip op de leveringen.

Probleemstelling

Dezelfde kwaliteit in service als in product. Verbinden van de klant door inzicht in de bestellingen en levertijden.

Dezelfde kwaliteit in service als in product. Verbinden van de klant door inzicht in de bestellingen en levertijden.

De beste zijn door de hoogste kwaliteit te leveren, dat is de visie van Visco. Dit vertaalt zich in het productaanbod, maar ook in de dienstverlening. De behoeften van horeca ondernemers zijn vergelijkbaar met die van consumenten. Ze willen op een makkelijke manier de beste producten bestellen én weten wanneer ze deze zullen ontvangen. Met 80 chauffeurs die dagelijks door heel Nederland, Duitsland en België rijden, is het geven van dit inzicht een hele uitdaging.

De beste zijn door de hoogste kwaliteit te leveren, dat is de visie van Visco. Dit vertaalt zich in het productaanbod, maar ook in de dienstverlening. De behoeften van horeca ondernemers zijn vergelijkbaar met die van consumenten. Ze willen op een makkelijke manier de beste producten bestellen én weten wanneer ze deze zullen ontvangen. Met 80 chauffeurs die dagelijks door heel Nederland, Duitsland en België rijden, is het geven van dit inzicht een hele uitdaging.

Een visie en de route tot realisatie

De beste zijn door de hoogste kwaliteit te leveren, dat is de visie van Visco. Dit vertaalt zich in het productaanbod, maar ook in de dienstverlening. De behoeften van horeca ondernemers zijn vergelijkbaar met die van consumenten. Ze willen op een makkelijke manier de beste producten bestellen én weten wanneer ze deze zullen ontvangen. Met 80 chauffeurs die dagelijks door heel Nederland, Duitsland en België rijden, is het geven van dit inzicht een hele uitdaging.

De beste zijn door de hoogste kwaliteit te leveren, dat is de visie van Visco. Dit vertaalt zich in het productaanbod, maar ook in de dienstverlening. De behoeften van horeca ondernemers zijn vergelijkbaar met die van consumenten. Ze willen op een makkelijke manier de beste producten bestellen én weten wanneer ze deze zullen ontvangen. Met 80 chauffeurs die dagelijks door heel Nederland, Duitsland en België rijden, is het geven van dit inzicht een hele uitdaging.

Design en identiteit

De design uitdaging voor de nieuwe klanten app ligt in het effectief communiceren van belangrijke data voor klanten en toch een merkbeleving mee te geven. Dit hebben we bereikt door een gray scale app design te verrijken met custom illustraties die de app kleur geven, de merkidentiteit van Visco communiceren en het concept ondersteunen. Een stapje extra dat niet alleen voor de smaak zorgt, maar functioneel is.

De nieuwe styling van de app zal ook worden uitgerold over de backoffice systemen. Op deze manier zorgen we voor homogeniteit in de digitale producten van Visco.

De design uitdaging voor de nieuwe klanten app ligt in het effectief communiceren van belangrijke data voor klanten en toch een merkbeleving mee te geven. Dit hebben we bereikt door een gray scale app design te verrijken met custom illustraties die de app kleur geven, de merkidentiteit van Visco communiceren en het concept ondersteunen. Een stapje extra dat niet alleen voor de smaak zorgt, maar functioneel is.

De nieuwe styling van de app zal ook worden uitgerold over de backoffice systemen. Op deze manier zorgen we voor homogeniteit in de digitale producten van Visco.

Groei door voorop te durven lopen

Het resultaat van de visie, en het vermogen deze om te zetten naar concrete stappen, mag er zijn. De omzet is de afgelopen twee jaar met <n >% gestegen en het einde van de groei is nog lang niet in zicht. Het doel is om met de nieuwe app totaal leverancier van de horeca te worden en klanten te helpen naar culinair succes. Want groeien doe je samen.

Ben je benieuwd naar de details van deze case? Download dan de whitepaper!

Het resultaat van de visie, en het vermogen deze om te zetten naar concrete stappen, mag er zijn. De omzet is de afgelopen twee jaar met <n >% gestegen en het einde van de groei is nog lang niet in zicht. Het doel is om met de nieuwe app totaal leverancier van de horeca te worden en klanten te helpen naar culinair succes. Want groeien doe je samen.

Ben je benieuwd naar de details van deze case? Download dan de whitepaper!

Let's meet!

Digitale kennismaking of koffie drinken met Sebastiaan?

sebastiaan@fishonfire.com 020 303 9000

Waarom bedrijven voor ons kiezen:

100+ tevreden klanten

300+ digitale projecten gerealiseerd

Helpen jouw doelen te bereiken

Maken het onmogelijke mogelijk