PRODUCT IN DE SCHIJNWERPER ZETTEN?

2 min read - 09/12/2015

Auteur
marketing-app-laten-maken

Het ultieme marketingmiddel, een app!

Je komt ze steeds vaker tegen; marketing apps. Dit zijn mobiele applicaties die speciaal zijn ontwikkeld om een product of merk eens goed in de schijnwerpers te zetten. Dit gebeurt op verschillende manieren. Zo heeft het logo van je app een speciaal plekje in één van de meest persoonlijke objecten die iemand heeft: zijn of haar smartphone. Telkens als de smartphone gebruiker op de telefoon zit, zien ze je logo voorbij komen, dit kan gebruikers onbewust beïnvloeden en is dus een sterk marketing middel.

Een marketing app wordt natuurlijk niet alleen gedownload voor het logo. Er moet ook interessante content in staan. Denk bijvoorbeeld aan mooie foto’s en korte filmpjes van jouw producten, waarin je laat zien hoe goed jouw product of merk is en werkt. Omdat een app erg veel mensen kan bereiken, is dit een prima oplossing voor veel bedrijven om misschien wel meer leads te genereren. Bij Fish on Fire kan je er ook voor kiezen een marketing app te laten maken, zo positioneer je je onderneming sterk in de markt.

 

Hoe zorg je dat je app opvalt?

Om te zorgen dat jouw marketing app veel downloads krijgt, moet je wel zorgen dat je app gevonden wordt in de App store. Dit hangt af van verschillende factoren. Maar natuurlijk zijn er tips om je hiermee te helpen. Om te zorgen dat jouw app goed gevonden wordt is het belangrijk om een goede omschrijving te hebben, waarin je uitlegt wat je app allemaal kan. Maar ook de screenshots zijn niet weg te denken. Deze zijn voor veel mensen belangrijk, net zoals de recensies die andere gebruikers hebben geschreven over je app. Mensen die twijfelen om een app te downloaden, kijken vaak eerst even naar de recensies zodra deze positief zijn is de kans groot dat de twijfelende smartphone gebruiker over de streep wordt getrokken! Wil je een marketing app laten maken? Neem dan vrijblijvend contact op met Fish on Fire!

Auteur
Pieter de Vries

Pieter is de sales manager van Fish on Fire. Hij weet een connectie te maken met de klant en luistert kritisch om samen tot de beste oplossingen te komen. Pieter kan je feilloos advies geven over welke app het beste bij jou past of wat de volgende stap is in jouw digitale transformatie.

Datum:

09/12/2015