Case
HR App
TUI’s slogan is ‘Discover your smile’. Samen met Fish on Fire heeft TUI door middel van een app ook een glimlach kunnen bezorgen op de gezichten van TUI’s eigen medewerkers! De betekenis van TUI (Trusted, Unique en Inspiring) sluit naadloos aan bij de waarden van Fish on Fire: betrouwbaarheid, deskundigheid en de ambitie om het onmogelijke mogelijk te maken.

Case
Hoe TUI eenheid verwezenlijkt onder alle HR functies binnen de TUI Group
Challenge
De uitdaging
TUI wilde hun manier van werken op één lijn brengen; duidelijke beleidslijnen en procedures voor alle HR-functies binnen de TUI Group. Het idee was om de medewerkers volledig te betrekken bij de nieuwe medewerkersstrategie. Er moest een intern communicatiemiddel komen voor nieuwe medewerkers en potentiële kandidaten voor de TUI-organisatie. Een reis is een unieke beleving en zo ook het werken bij TUI.


Way of working
Werkwijze
Via een adviestraject inclusief met meerdere brainstorm trajecten zijn wij tot een prototype gekomen dat getest is onder de doelgroep binnen de organisatie die ermee aanslag moest. Uit deze onderzoeken zijn meerdere verbeterpunten gekomen die zijn toegepast.
Solution
Oplossing
Een downloadbare native app zou niet voldoende zijn, waarop er een voorstel is gemaakt om het probleem via een Progressive Web App op te lossen. Dit gaf de medewerkers ook de vrijheid om het op elk mogelijke device te gebruiken, en niet alleen op hun smartphone. Onderzoek liet namelijk zien dat de meeste medewerkers de app op hun desktop wilden gebruiken.

Experiences
What the client thinks
“I’m very glad with the end results of Fish on Fire and I must say that they managed to deliver to expectations. Cooperation with them is a pleasure. Thanks!”