Innogy

hero image@3x-May-18-2022-11-23-14-31-AM

Case

Innogy

Essent, powerhouse, energiedirect.nl. Grote namen waar je heel waarschijnlijk eerder van hebt gehoord. Maar wist je dat deze namen allemaal bij hetzelfde bedrijf horen? Dat bedrijf is INNOGY. 

 

Om hun klanten zuinig om te laten gaan met hun energie bedacht Fish on Fire nieuwe oplossingen voor hun al bestaande app. Op die manier dragen wij ook bij aan hun slogan: “Powering. Reliable. Future.” 

Case

Energiebesparing leuk maken? Hoe dan?

Challenge

De uitdaging

INNOGY wou gebruikers helpen met het besparen van energie op een leuke manier. Het plan was om dit te doen aan de hand van challenges. Ook wouden ze graag een redesign in de huisstijl van Essent, zodat het duidelijker was dat de Nederlandse bedrijven bij dit moederbedrijf horen.

img 1@3x-4

img 2@3x-May-18-2022-11-25-50-65-AM
Solution

De werkwijze

Voor INNOGY maakten we gebruik van een design sprint. Daarnaast werden de flows door onze UX designer uitgewerkt en vervolgens door de UI designer vertaald naar de stijl van Essent. Toen dit helemaal klaar was gingen de developers aan de slag om de webapp en de mobile app te bouwen en deze zo goed mogelijk bij de eisen van INNOGY te laten passen. 

Result

Het resultaat

Uit deze processen kwam de hernieuwde INNOGY app. In de app kunnen gebruikers hun verbruik per functie zien, bijvoorbeeld bij het verwarmen. Deze data wordt live met ze gedeeld waardoor ze dit thuis kunnen uitlezen, maar ook op afstand. Daarnaast kunnen ze challenges aangaan met hun vrienden om zoveel mogelijk punten te behalen door zo zuinig mogelijk te leven. Dat alles in een app gedesigned in de huisstijl van Essent. 

img 3@3x-4