Faber
platform

faber-app-icon
hero image faber@3x

Case

Mijn faber app

Faber is een uitzendbureau voor vakmensen in de bouw. Zij zijn de link tussen opdrachtgevers en opdrachtnemers. Faber levert advies aan de opdrachtgevers en verzorgt goede loonafspraken, uitbetalingen en arbeidsvoorwaarden voor de werknemers.

Om de registratie van financiële zaken makkelijker te maken was Faber op zoek naar een digitale oplossing: een app.

Probleemstelling

Hoe kan Faber op een overzichtelijke manier financiele registratie voor werknemers faciliteren in een app?

Challenge

De uitdaging

De grootste uitdaging bij het ontwikkelen van Mijn Faber was het maken van overzichtelijke app die aansloot op de wensen van zowel de klant als de gebruiker. Een app waarin werknemers hun financiën kunnen regelen dient makkelijk en vanzelfsprekend in gebruik zijn.

Het optimaliseren van de UX en UI was daarom van uiterst belang. Ons development team had ook een uitdaging bij het ontwikkelen van individuele urenregistratie en reiskosten vergoeding.

faber-image-1

faber-image-2
Solution

De werkwijze

Allereerst zijn we met het bedrijf Faber rond de tafel gaan zitten, met behulp van een brainstorm werd de probleemstelling duidelijk en konden we de uitdagingen bij het project herkennen.

In samenwerking met de marketing tak van Faber zijn er moodboards gemaakt om een stijl en branding te creëren voor zowel de app als voor het bedrijf zelf. Daarmee konden onze design en development teams aan de slag.

Result

Het resultaat

De uiteindelijke oplossing is een app waarin de werknemers van Faber hun uren en reiskosten kunnen registreren en volgen. Daarnaast hebben ze inzage in belangrijke documenten zoals loonstroken en jaaropgaven.

Ook kunnen ze zich makkelijk tussentijds laten uitbetalen. Dit heeft de werkzaamheden van Faber gecentraliseerd voor werknemers en maakt daarmee het werk vinden via Faber nog aantrekkelijker.

faber-image-3@3x