Otto Workforce
Applicatie

Header image otto

Case

Otto workforce APP

OTTO Work Force is een internationale arbeidsbemiddelaar binnen Europa. Het bedrijf heeft ruim 22.000 flexmedewerkers die overal in Europa aan het werk zijn. OTTO heeft vacatures openstaan voor een groot aantal bedrijven met uiteenlopende specialisaties. 

Als bedrijf zochten zij naar meer betrokkenheid onder werknemers en samen stelden wij het concept op voor ‘Otchi’. Een persoonlijke assistent gebaseerd op de retro Tamagotchi.

OTCHI WORKFORCE image full@3x
Probleemstelling

Hoe creëer en behoud je betrokkenheid onder je werknemers bij uitbreiding en innovatie van het bedrijf?

Challenge

De uitdaging

OTTO Work Force is een bedrijf met veel medewerkers op veel verschillende plekken ter wereld. Deze medewerkers werken via OTTO maar merken daar in hun dagelijkse taken weinig van. OTTO zocht naar een manier om meer verbondenheid te creëren met haar werknemers.

OTCHI WORKFORCE image 1@3x

OTCHI WORKFORCE image 2@3x
Solution

De werkwijze

OTTO Work Force en Fish on Fire zijn samen een design sprint in gegaan. In dit traject werd er gebrainstormd en het probleem gevalideerd. De oplossing is in kaart gebracht en het eerste design is gemaakt.

Het eindproduct was een prototype van deze design sprint. Het prototype gaf een goed beeld van hoe het eindproduct eruit zou komen te zien.

Result

Het resultaat

Fish on Fire heeft een app design gepitcht. In de app worden Otto werknemers op een persoonlijke manier betrokken bij het bedrijf OTTO. Otchi is een digitale persoonlijke assistent die OTTO medewerkers overal met zich mee kunnen dragen.

De persoonlijke assistent Otchi herinnert hen aan belangrijke zaken en daagt ze ook uit voor competitieve spellen tegen collega’s. Aan de hand van de pitch en het design kan OTTO Work Force afwegen of ze de app zullen laten ontwikkelen.

OTCHI WORKFORCE image 3@3x