‘Digitalisering’ en ‘Digitale Strategie’, deze buzzwords kom je veel tegen maar wat houden ze nou eigenlijk in? App ontwikkelaar Fish on Fire vertelt je er graag meer over in deze blog!
Het belang van een goede app strategie
Als digital agency kan Fish on Fire meer doen dan slechts een app of platform realiseren. Wij denken graag mee over het daadwerkelijke probleem om zo samen met de klant tot een oplossingsgericht product te komen. De basis en houvast voor dit proces is de digitale strategie.
Wat is een digitale strategie?
Een digitale strategie definieert hoe je een digitale transformatie wilt vormgeven. Het is dus belangrijk om goed na te denken over wat jouw digitale transformatie drijft, wat wilt het bedrijf ermee bereiken? Een digitale transformatie is een investering in je bedrijf en het is belangrijk om die investering optimaal te benutten.
Waarom digitaliseren?
We hebben te maken met alsmaar groeiende technologische ontwikkelingen waar we steeds meer gemak en plezier uit halen en tegelijkertijd steeds afhankelijker van worden, zo ook jouw bedrijf. Of het nou gaat om een goed online platform voor je klanten of een goed intern systeem voor je medewerkers, het is allemaal zeer nodig en de roep om een sterke technologische basis is groter geworden tijdens de corona crisis. Met z’n allen zijn we steeds meer vanuit huis gaan doen, werken, kopen, zelfs elkaar ontmoeten gaat vanaf de bank. Om in deze digitalisering mee te komen heb je als bedrijf een gegronde digitale strategie nodig.
Hoe kan Fish on Fire helpen?
De basisingrediënten voor een digitale transformatie zijn afhankelijk van jouw digitale strategie. Bij Fish on Fire hebben wij al 10 jaar ervaring met het proces van het opstellen van een digitale strategie passend bij jouw product visie. Als die visie er is, scherpen we samen de digitale strategie aan en zullen we op basis hiervan designen en bouwen aan het eindproduct. Wij controleren of het product daadwerkelijk helpt bij het realiseren van jouw digitale strategie.
Design Thinking
Als de digitale strategie is ontwikkeld, kunnen we aan de slag met het app design. Wij van Fish on Fire werken daarbij vanuit Design Thinking. Het proces van Design Thinking bevat vijf stappen: Understand, Define, Ideate, Prototype and Test. De eerste drie fases in dit proces zijn gericht op het vormen en definiëren van, in dit geval, een digitale strategie. Dit laat zien hoe belangrijk het is om hier goed bij stil te staan voordat er wordt gestart met ontwikkelen. Als het idee en de motivatie achter het product duidelijk is, kunnen we aan de slag om het idee tot leven te brengen!
Heb je ideeën gekregen over wat jouw digitale strategie zou kunnen zijn of wil je er nog even over sparren? Wij helpen je graag! Neem vrijblijvend contact met ons op via het contactformulier onderaan de pagina.